• Lost Password?
  • Lost Password?

Как да превърнеш клиентите на офлайн магазина или кафенето си в Messenger абонати!

Практическо ръководство – ? за четене: 8 – 10 мин.

Следва да научиш нещо страхотно, което можеш да предложиш на своите клиенти (ако си маркетинг експерт) или пък да приложиш на практика за собственото си кафене, магазин и т.н.

Подходящо е за почти всеки офлайн бизнес и се настройва супер лесно.

Ефектът е страхотен, след минута ще видиш защо ?

Първо ще ти покажа как работи самата чат бот стратегия, за да можеш след това лесно да я внедриш и в своя бизнес, да я обогатиш, разчупиш и промениш според конкретните ти изисквания!

Ето какво ще ти е необходимо:

  • Facebook страницата на бизнеса ти
  • Професионален акаунт в ManyChat (до 1000 абонати е само $15)
Бележка: ако не си запознат все още с начина на работа на чат ботовете и по-специално на ManyChat, горещо ти препоръчвам първо да прочетеш нашето специализирано ръководство по темата, в което ще научиш как точно да си направиш Messenger бот ?.

Магията работи по следния начин ?

  1. На малко карточне разпечатваш кода си за Facebook Messenger.
  2. Добавяш кратко, точно и ясно описание как клиентите да го сканират.
  3. И когато го направят започва магията – абонират се за чат бота ти, след което забележи – получават паролата за безплатното WiFi, отстъпка или бонус кафенце.
  4. След това можеш да им изпратиш и друга маркетингова информация, въпроси, чрез които да ги сегментираш или нещо, което да им е полезно.

Всичко това е още един начин да комуникираш отблизо с клиентите ти, да разговаряш с тях, да им продаваш и да ги обслужваш още по-добре (с емпатия, както писахме тук), особено с оглед на все по-големите ограничения на органичния обхват във Facebook.

Примерно картонче с инструкция за клиенти:

Бележка: в твоето включи и „кукичката“!

В някои страни нуждата от интернет за сканиране на кода би била недостатък, но не и у нас.

Тук вече почти всеки има мобилен такъв.

Ако си на мястото на клиента и често ти се налага да работиш в кафе, мобилният обаче не е много ок. За предпочитане е WiFi-то – вече много хора искат да са в мрежата и през своите лаптопи!

Това е само началото!

С всички промени във Фейсбук създаването на лоялна аудитория е по-важно от всякога. Чрез тази стратегия можеш да го правиш още по-лесно и ефективно. Всъщност, паролата за WiFi-то е само един елементарен пример за „кукичка“, на която да събираш абонати. Можеш да им предложиш още да сканират кода и да вземат отстъпка, да получат безплатно кафе, здравословна бисквитка или ваучер.

Ето и сценария, който се крие зад това вълшебство:


Важно: там, където е Action → Tag → Лоялни смени със свой собствен таг. Разбира се, промени и всичко останало според твоите индивидуални нужди и вид бизнес.
Бележка: Разгледай този Flow директно от тук – пробвай с мишката – уголемявай и намалявай. Можеш да вградиш този сценарий директно в своя ManyChat. Използвай синия бутон. След това можеш да го намериш в ManyChat → Flow → Import (снимката отдолу).

ВИДЕО: как да настроиш този сценарий в ManyChat


За да можеш да го персонализираш, подобряваш и развиваш виж точно как работи:


? ВАЖНО:

Следва нещо много важно, което задължително трябва да знаеш за изпращането на съобщения през чат бот, за да нямаш проблеми с акаунта и да не ти го блокират!

Видове разпространение (Broadcast) ?

  • Абонаментното разпространение (Subscription Broadcast)

Това са съобщенията с нови статии, които пращам на абонираните за чат бота на lifehack.bg. То ти позволява да изпращаш нетърговско съдържание на абонатите си по всяко желано от теб време. Използвай го като опция за комуникация да започнеш разговор с аудиторията си. Не забравяй, че съобщенията не могат да съдържат реклами или промоционални материали.

  • Разпространение на промоции/реклама (Promotional Broadcast)

То ти позволява да изпращаш търговски съобщения само до абонати, които са били активни (имали са интеракция с бота) в последните 24 часа (това е много важно).

Използвай тази опция внимателно, не досаждай на абонатите си с масови промоции. Използвай първо абонаментното разпространение (Subscription Broadcast), за да събудиш най-напред интерес за доставяне след това на релевантно рекламно съдържание.

Разпространението тип проследяване (Follow-Up Broadcast)

То може да започне в края на 24-часовия прозорец след Промоционалното разпространение (Promotional Broadcast) – за напомняне на абонатите за твоята промоция.

След това няма да можеш да им изпращаш никакви промоционални съобщения докато те отново не предприемат някаква интеракция с бота ти.

Гледай на всичко това като на последователен процес от три стъпки, комуникацията при който се състои първо от абониране за бота ти, последван от възможност за реклама (не забравяй 24 часовия прозорец) и накрая с възможност за напомняне чрез Follow-Up Broadcast!

? Полезни линкове:

Идеи за привличане на Messenger абонати през офлайн бизнеса ти:


  • Сканирай кода и вземи паролата за WiFi-то.
  • Сканирай кода и вземи 10% отстъпка за онлайн магазина ни.
  • Сканирай кода и получавай актуална информация за гостуващите ни групи.
  • Сканирай кода и вземи подарък безплатно кафе.
  • Сканирай кода и си избери безплатен подарък към продукта, който ще купиш.
  • Сканирай кода и не се чуди повече какво ще има в обедното ни меню. Ние ще ти го изпращаме директно в Messenger (перфектно за заведение с обедно меню).
  • Сканирай кода, за да разбереш как да влезеш в нашата програма за лоялни клиенти, която ще ти даде големи отстъпки (+ събиране на точки – тази стратегия ще развия в отделен материал).

Идеите може да са безброй! Но веднъж сканирали кода и станали Facebook Messenger абонати клиентите ти ще станат твоя много по-лоялна и топла аудитория, на която след това не само ще рекламираш почти безплатно, но и ще комуникираш директно и ще обслужваш перфектно! Не е ли страхотно?

Вече знаеш магическото „заклинание“!

Остава само да го приложиш, за да активираш магията…✨✨✨

P.S. Сподели своите идеи за приложение на тази стратегия в коментарите

2
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Христо Стояновolya Recent comment authors
newest oldest most voted
olya
Member
olya

Сканинг кода не може да се направи без платената версия на Many Chat, нали? Вчера активирах една игра с Many Chat- много елементарен механизъм. Ще видим какви ще са резултатите 🙂