in

Как да откриете работата, която обичате и успехът, който заслужавате?

80% от хората около нас не харесват работата си. Настоящите условия насърчават посредствеността. И това ни пречи да се съсредоточим върху истински важните неща.

Което е тъжно.

„Намери си работа, която ти харесва и никога няма да ти се налага да работиш“ – Конфуций

За да работите нещо, което наистина ви допада, нещо, което да вършите със страст,  вие се нуждаете от следните три неща:

1. Себепознание и склонност към експериментиране

Трябва да знаете кой сте, в какво сте добри, какви са ценностите ви, какво обичате да правите и какво не.

Това може да бъде постигнато само чрез задълбочен самоанализ (водене на дневник, четене, самообучение, задаване на правилните въпроси) и постоянни експерименти.

Няма как да научите всичко това от някоя книга. То идва от житейския ви опит. Колкото по-богат е той, толкова по-добре.

А когато изпитвате съмнения, продължавайте да се учите и да експериментирате.

2. Да направите невъзможното

Повечето хора не вярват, че е възможно да имаш работа, която обичаш. Всъщност обществото ни учи на това, че невероятно удовлетворяващите неща са невъзможни.

Трябва сами да се убедим в противното.

Защото когато вършим неща, които сме смятали за невъзможни, преминаваме на едно изцяло ново ниво на мислене. Областта, с която можете да започнете най-лесно, е тялото ви – физически упражнения и хранене.

Първо, защото всичко е изцяло във ваш контрол (независимо какво се е случило през деня, винаги можете да решите да излезете навън и да потичате; или да изберете салата пред пържени картофки – никой не може да ви отнеме този избор).

И второ, защото преодоляването на физическите препятствия, които сме смятали за недостижими, ни дава увереност, която се пренася и върху останалите сфери на живота ни – бизнес, лични взаимоотношения и т.н.

Ако за шест месеца свалите 10 кг., защо да не можете и за една година да удвоите продажбите си?

3. Обградете се с ентусиазирани хора

Най-прекият път към невъзможното е да се срещате с хора, които вече го правят.

Толкова е просто.

Хората около вас променят всичко. И най-хубавото е, че подобно на физическите предизвикателства, имате пълна свобода да избирате с какви хора да сте обградени.

Най-бързият начин да промените резултатите си, е като промените обкръжението си.

Това е.

Хората около нас ни оказват много по-голямо влияние, отколкото си мислим. Ако тези хора не ви вдъхновяват, направете нещо по въпроса.

И така – какво ни пречи да успяваме?

какво ни пречи да успяваме

Най-вече разбира се ограничаващите ни нагласи и убеждения.

„Направи първата крачка с вяра. Не е важно да виждаш цялото стълбище. Просто направи първата крачка.“ – Мартин Лутър Кинг

Няма значение дали те са верни или не, защото за вас те са. Убежденията са само два вида – ограничаващи или вдъхновяващи. Ограничаващите убеждения ви поставят в клетка, вдъхновяващите ви правят по-силни и ви зареждат с енергия.

Повечето хора живеят цял живот ограничавайки се сами. Животът им не е истински, а изпълнен със страх и тишина. Всеки има ограничаващи убеждения, независимо какви.

Убежденията са невидими и понякога могат напълно да съсипят живота ви. Те могат както да ви сринат, така и да ви помогнат да постигнете целите си.

Примери за ограничаващи убеждения:

  • -Нуждая се от велика идея, за да започна бизнес
  • -Трябва да съм по-силен, за да заговоря това момиче
  • -Не съм достатъчно добър за това момче/ момиче
  • -Не заслужавам успех
  • -Нуждая се от пари, за да стартирам
  • -Нуждая се от резервен план

Има шест идентифициращи и преобръщащи въпроса, които могат да ви помогнат да промените тези ограничаващи убеждения.

Ограничаващо убеждение: Нуждая се от повече опит, за да стартирам компания

  • Въпрос 1: Вярно ли е това твърдение?

Нуждая се от опит.

  • Въпрос 2: Това твърдение без съмнение ли е вярно?

Не, защото всеки ден смели хора без никакъв опит стартират компании.

  • Въпрос 3: Как ви кара да се чувствате това убеждение?

Чувствам се в застой, научил съм толкова много. Страхувам се, че няма да се справя. Страхувам се, че ще успея и после ще се проваля и ще остана без дом или ще ми се наложи да се върна да живея при родителите си. Чувствам, че трябва да знам твърде много. Дори не знам откъде да започна.

  • Въпрос 4: Кое вярване би било противоположно на това?

Вече знам какво правя, щастлив и успял съм. Мога да започна всичко, което поискам. Мога да отида навсякъде, където поискам. Имам истинска сила.

  • Въпрос 5: Как ви кара да се чувствате това противоположно вярване?

Чувството е страхотно, но нямам достатъчно пари или познания.

(Тук се появява още едно ограничаващо убеждение, т.е. трябва да се върнем пак към петте въпроса).

  • Въпрос 1: Вярно ли е това твърдение?

Да, нямам достатъчно пари, за да стартирам успешна компания.

  • Въпрос 2: Без съмнение ли е вярно?

Е, има хора, които стартират бизнеса си и без да имат много пари, така че не.

  • Въпрос 3: Как ви кара да се чувствате това убеждение?

Блокиран, сякаш никога нямам достатъчно. Чувствам се заробен на сегашното си работно място. Чувствам се ограничен.

  • Въпрос 4: Кое убеждение би било противоположно на това?

Имам в изобилие. Мога да инвестирам всичко във всяко начинание, което мисля, че ще е печелившо. По сметката ми всяка секунда се вливат пари.

  • Въпрос 5: Как ви кара да се чувствате това противоположно убеждение?

Прекрасно! Чувствам, че имам всичко. Истинска свобода. Мога да правя това, което обичам и да научавам все повече.

Това е процес на преразглеждане на ограничаващите убеждения, които не е нужно да се отнасят само до бизнеса, но и за всяка една област от нашия живот.

Помнете, че разликата между ограничаващо и вдъхновяващо убеждение е в чувството.

Ако изпитвате лекота, значи е правилно. Ако изпитвате тежест, значи е ограничаващо и трябва да го промените.

„Успехът идва от напредъка. Непредъкът идва от опита. А опитът – от провалите. Проваляме се, за да можем да успеем.“

Повече за борбата с ограничаващите убеждения вижте тук: Освобождаване от Нежелани мисли, чувства и ограничения. Гарантирано!

Как да доведем нещата докрай, след като вече сме започнали?

мисли на едро

След като веднъж сте започнали, бързо стигате и до въпроса „какво е нужно, за да стигнем до края и да успеем?”

Проблемът е, че повечето от нас имат тотално сбъркани очаквания.

Пишем книга и си мислим, че за броени дни ще се превърне в бестселър. Правим си блог и си мислим, че за една година, ще се превърне в следващия ProBlogger.

Пускаме на пазара продукт и си мислим, че целия свят ще се втурне да го купува. Започваме диета и си мислим, че за няколко седмици ще свалим 20кг.

Очакваме супер бързи резултати за рекордно кратко време и когато не ги получим, губим ентусиазма си. Вдигаме ръце. Отказваме се.

За пример как да завършим нещо, което вече сме започнали, ще използвам истории от живота на Уорън Бъфет и Марк Зукърбърг.

На всеки десет години финансовия свят си мисли, че Уорън Бъфет е идиот.

Обикновено това се случва, когато на пазара се появи някоя нова технология или инвестиционен инструмент, който е на върха по всички медии, а в същото време възвръщаемостта от фондовия пазар на компанията му Berkshire Hathaway пада под средната. Тогава из пресата започват да се появяват заглавия от сорта на това, че „е изгубил усета си” или “новият свят е твърде сложен за остарелия му стил.”

Отговорът на Бъфет винаги е един и същ. Обикновено звучи, като нещо от сорта на:

„Ние не се занимаваме с нови, бляскави и различни неща. Придържаме се към това, което доказано работи.”

Въпреки ниските инвестиционни приходи през последните няколко години (особено в сравнение с повечето акции на технологичните компании), той остава верен на този процес. Защото знае, че един доказан процес, изпълнен правилно с времето носи добри резултати. За него няма друг измерител. От другата страна на монетата имаме Марк.

Процесът на Марк Зукербърг за промяна на света (и справяне с трудно първично предлагане на акции)

В нощта преди акциите на компанията да бъдат пуснати на борсата Марк Зукърбърг е изпратил на всеки служител на Facebook мейл.

Ето кратък откъс (сбор от отделни цитати):

“Ние не създаваме услуги, за да печелим пари…ние печелим пари, за да предоставяме по-добри услуги…Фейсбук не бе създаден като компания. Той бе създаден, за да изпълнява една социална мисия – да направи света по-отворен и взаимосвързан“. Вярваме, че фокусирайки се върху нашата мисия и предлагайки прекрасни услуги, ще създадем най-висока стойност за своите акционери и партньори в дългосрочен план.” – Марк Зукърбърг

Същността на посланието е проста: Изграждаме Фейсбук, за да помагаме на хората и да ги свързваме по нови начини.

Правим го, защото ни харесва. Не сме го изградили, за да забогатеем. Не сме го направили, за да пуснем акции на борсата.

Той дебело подчертава причината за съществуването им.

Знаел е, че няма никакъв контрол върху това, което ще се случи на следващата сутрин в момента, в който акциите им започнат да се търгуват на пазара.

Никой няма контрол върху това.

Но това, което могат да контролират, е да останат верни на целта си, независимо от неконтролируемите резултати, които ще получават.

Кое да измерваме – резултатите или процесите?

measureТова е въпросът, който отличава посредствените от хората, които променят света.

Изграждането на каквото и да било може да е наистина разочароващо.

Правенето на неща, които истински те вълнуват, може да е силно обезкуражаващо.

Плашещо е, изисква огромна изобретателност и когато тъкмо си започнал се чувстваш ужасно изостанал. Да не говорим, че повечето хора се опитват да те убедят, че си идиот.

Това ни оставя само два варианта:

  1. Можеш да измерваш или краткосрочните резултати, които получаваш (и реакциите на останалите)
  2. Или можеш да потърсиш кои действия обикновено водят до дългосрочните резултати, към които се стремиш

Ключът е в това да се фокусираш върху процеса, който е най-вероятно да доведе до желаните резултати.

“Радваме се на процеса много повече, отколкото на приходите.” – Уорън Бъфет

3 Стъпки за създаването на процес, гарантиращ успешен финал

success1

  1. Определете дългосрочната си цел и се уверете, че в нея има заложено нещо, което реално значи нещо за вас.
  2. Открийте прост процес, за който е доказано, че постоянно ще ви носи желаните дългосрочни резултати.
  3. Изпълнявайте процеса и измервайте успеха само чрез показатели, които можете да контролирате.

Отдадеността към процеса може да ви помогне да преместите планини.

Ако сте уверени, че процесът ще донесе резултати, придържането към него е единственото нещо, което трябва да е важно за вас и да ви мотивира.

Преследвайте резултата и или ще се откажете още в началото, или ще започнете да действате по начин, който неминуемо води до провал.

  • Хората ще ви кажат, че грешите. Оставете ги да си говорят.
  • Ако вярвате в това, което правите, така или иначе няма да ги чувате.
  • Измервайте това, което можете да контролирате.
  • Обикнете процеса.

Останалото ще дойде от само себе си.

След като веднъж сте започнали, това е единствения начин да стигнете до края.

Отделете 5 минути, за да започнете нещо точно сега.

Представете си какво може да излезе от това.

Можете да започнете с нещо малко – да се обадите по телефона, да си уговорите среща, да извървите или да тичате 1 километър, да прочетете първата страница от някоя книга, да напишете едно изречение, да кажете „да“ или „махам се“.

Споделете в коментарите какво малко нещо ще направите още днес, за да промените живота си към по-добро.

Статията подготви Светослав Стоянов, източници: liveyourlegend.net и thefoundation.io


svettoКазвам се Светослав Стоянов и работя като SEO и Маркетинг специалист в Devseon. Интересите ми са SEO, маркетинг, предприемачество и стартъпи. Създател съм на българския форум за фрийлансъри. Повече за мен в профилите ми в социалните мрежи Facebook и LinkedIn.

Written by Христо

Експерт социални медии в голяма немска компания, по-известен като създател на медията за бизнес и личностно развитие lifehack.bg и сайта за мъже kingsman.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Схватка или бягство?

Как да прикачите файл в Gmail поща направо от Box, Dropbox, SkyDrive, Facebook, Evernote…и други?