• Lost Password?
  • Lost Password?

Как да манипулираме възприятието за стойност и време в бизнеса

Днес имам 2 много важни неща за вас!

Всеки работи с времето си по някои от следните начини:

  • 30 минути
  • 5 часа
  • 4 – 5 ч следобяд

Понякога за бизнеса, би било добре да промените възприятието си за продължителност на времето.

Помислете за 3 часа например:

  • Насрочили сте си 3 часова среща. Срещата е скучна. В този случай ще искате да МИНИМИЗИРАТЕ възприятието за продължителност.
  • Може би предлагате 3 часово обслужване на клиенти. Ползите са примамливи. В случая ще искате да МАКСИМИЗИРАТЕ усещането за продължителност.

Ето защо познанието за числата може да ви помогне. Ето как:

Разстояние (пространство)


Нашият мозък има една концепция за разстояние. Затова и не можем да направим разлика между пространственото разстояние и численото разстояние.

Например:

  • 3          7
  • 3  7

Пространственото разстояние между 3 и 7 е без значение за самото цифрено разстояние (разликата между числата). Въпреки това, отстоянието прави пропастта между цифрите да изглежда доста по-голяма, нали?

Например при ценообразуването може да добавите повече пространство между стандартните и продажбените моментни промо цени.

Разстоянието ще направи отстъпката да изглежда по-голяма (повече инфо тук).

Възприемане на стойността:

  • 20 лв.   до    19 лв. – отстъпката изглежда по-голяма
  • 20 лв. до 19 лв. – отстъпката изглежда по-малка

Може да приложите този принцип и при възприемането на времето:

  • 4pm6pm – изглежда като по-малък отрязък от време
  • 4pm   —   6pm изглежда доста продължителен отрязък от време

Няколко идеи…

  • Организирате ли срещи, които се очаква да бъдат дълги и скучни? Следващият път, когато пишете имейл за срещата, съберете по-близо часовете (4pm–6pm)
  • Организирате забавни събития? Увеличете разстоянието между часовете!

Размер


По същия начин нашия мозък има само една концепция за размер!

Комбинира визуални И числови размери.

Ето защо продуктите изглеждат по – евтини, когато цените им са изписани с по-малък шрифт:

  • 19 лв. изглежда по – евтино
  • 19 лв. изглежда по – скъпо

Същото се отнася и за възприятието на времето:

  • 3 часа изглежда  ПО – КЪС времеви период.
  • 3 часа изглежда  ПО – ДЪЛЪГ времеви период.

Няколко идеи…

  • Искате помощ от колега? Намалете числения размер на времето, което ще му отнеме, за да ви помогне (особено ако ползвате имейл етикет)!
  • Предлагате консултантски услуги или услуги на час? Уголемете цифрите за продължителността на услугата, за да увеличите стойността ѝ.

Изчисления


Възприемаме по – голяма числена разлика ако можем по-лесно да я изчислим!

Например:

  • 5 лв. до 4 лв. отстъпката изглежда по-голяма
  • 4.97 лв. до 3.96 лв. отстъпката изглежда по-малка

Същото е и с времето…

  • 6:15pm – 7:40pm изглежда  по-кратък времеви период
  • 6:00pm – 7:25pm изглежда  по-дълъг период

Няколко идеи…

  • Водите курс, на който учениците не са особено заинтересовани? Леко променете цифрите на началното и крайно време на урока (направете ги по-трудни за изчисление, за да изглежда времето по-малко).
  • Водите курс, от който учениците ви са наистина заинтересовани? Направете часовете на провеждане на курса закръглени.

Различните възприятия за времето и стойността, които ви показах са само пример.

Може да прилагате тези принципи, за което и да е число или цифра, за да създадете усещането за стойност и време, което целите.

Забелязахте ли началното изречение на тази статия:

„Днес имам 2 много важни неща за вас!“.

С по-големия размер на числото 2, вие възприемате, че имам да ви казвам повече неща. Малко е подло, но моля да ми простите…

Следващия път, когато показвате цифри – брой на ползи, предимства, характеристики, време, каквото и да е – представете ги така, че визуално да подкрепят това, което искате да внушите като възприятие.

по материали на Nick Kolenda

БОНУС


Как да намалим болката, която изпитват клиентите ни, когато ни дават парите си – Новото видео на Ник Коленда:

3
Остави коментар

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Христо СтояновЕленаФ. Георгиев Recent comment authors
newest oldest most voted
Елена
Guest
Елена

Манипулирането е вьзможно но не е желателно. Освентова про сьвременната генерация. Методьт е наивен. Сьвремените методи за привличане на к. Лиенти и увеличаване на. Приходите са други

Ф. Георгиев
Guest
Ф. Георгиев

Здравейте! Заинтригуващата статия…. Искам да допълня нещо към темата. Нещо което научих от опита си във времето. Аз работя в рекламата. Психологията или приложната психология ми помага за рабоата с клиенти. Не е нужно да споменавам, че сме научени умело да манипулираме. Казвам го това защото въпросната статия е вид манипулация. Та какво искам да добавя. Когато пишеш не винаги се чете още повече от подрастващото поколение, а вече има доста наследяващи бизнес предприемачи от тях. Има начин и да го кажеш. Обикновенно за среша се споделя ще дойда след половин час. Това се възприема маловажно. Ще дойда след 30… Read more »